wróć do poprzedniej strony

O ubezpieczeniowych programach masowych (w prostych słowach)

2022-04-12
O ubezpieczeniowych programach masowych (w prostych słowach)

Termin “programy affinity” może dezorientować nawet osoby, które doskonale znają język angielski. “Affinity” oznacza przecież podobieństwo, powinowactwo lub pokrewieństwo. Co wspólnego mają takie koligacje z rynkiem ubezpieczeniowym? Czym są te programy affinity? W jaki sposób projektuje się produkty ubezpieczeniowe dla klientów masowych? Poniżej odpowiadamy na te pytania w taki sposób, by nie przerażać branżową nomenklaturą.

Programy masowe a programy affinity

Programy affinity nazywane są także programami masowymi z tego względu, że projektuje się je dla Klienta, który ochroną ubezpieczeniową obejmuje wielu użytkowników końcowych. Przykładem takiej polisy byłoby ubezpieczenie kosztów rezygnacji dołączane do biletu na koncert albo ubezpieczenie turystyczne zawarte w zakupie biletu lotniczego. No dobrze, skoro programy affinity to inaczej programy masowe, to dlaczego nie posługujemy się polskim terminem?

Otóż pojęcia te nie są synonimami. Niestety w języku ojczystym brakuje słowa, które dokładnie oddaje sformułowanie anglojęzyczne. Chodzi tu bowiem o pewną szczególną formę pokrewieństwa między produktami ubezpieczeniowymi a usługami, jakie świadczy Klient, który dodaje te ubezpieczenia do oferowanych przez siebie produktów.

Istnieje pewien związek pokrewieństwa między ubezpieczeniem turystycznym a biletem lotniczym, między assistancem medycznym a korzystaniem z parku wodnego, między ubezpieczeniem casco roweru a sklepem z bicyklami. Związek ten bardzo łatwo wskazać, jest intuicyjny, czasem jednak trudniej jest go nazwać. Brakuje w naszym języku pojęć, by go opisać. Dlatego właśnie mówimy o programach affinity.

Uporawszy się z wątpliwościami względem samego pojęcia, wypada pokusić się o jego definicję. Programy affinity są zestawami produktów lub usług, które uzupełniają podstawową ofertę danej firmy i tym samym wyróżniają ją wśród konkurencji na rynku. Usługi ubezpieczeniowe są jednym z wielu możliwych rozwiązań w tym zakresie.

Schemat projektowania ubezpieczeniowych programów affinity

Po pierwsze, określenie celu. Na samym początku należy zadać sobie pytanie: czemu ma służyć takie ubezpieczenie? Jeśli prowadzisz na przykład wypożyczalnię miejskich hulajnóg elektrycznych, to może Ci zależeć na tym, by zapewnić klientom bezpieczeństwo za szkody, jakie mogą oni wyrządzić nieumyślnie podczas jazdy. Brak takiego ubezpieczenia OC mógłby sprawić, że po niefortunnym uszkodzeniu cudzego mienia użytkownik musiałby z własnej kieszeni pokryć szkodę, a Twoją firmę mógłby czekać kryzys wizerunkowy. Programy affinity posiadają więc wiele zalet:

  • zwiększają bezpieczeństwo,
  • przyciągają uwagę potencjalnych klientów,
  • budują społeczne zaufanie,
  • zwiększają przywiązanie do marki.

Po drugie, grupa docelowa. W tym kroku trzeba zastanowić się nad pytaniem: kto ma być odbiorcą programu affinity? Określenie grupy docelowej to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Należy zejść głębiej w ocean potrzeb i problemów klientów, by jak najlepiej ich zrozumieć. Rezultatem ma być przecież jak najlepiej dopasowany do nich produkt, a to właśnie oczekiwania użytkowników końcowych oraz ich trudności pozwalają określić ryzyka ubezpieczeniowe. W tym celu warto wykorzystać relacje z klientami, zapytać o ich potrzeby wykorzystując np. ankiety i badania fokusowe.

Po trzecie, kanały komunikacji, dystrybucji i sprzedaży. W tym miejscu nadszedł czas na określenie sposobów dotarcia do użytkownika końcowego. Nie chodzi tu jednak jedynie o to, by poinformować klientów, że mają możliwość skorzystania z dedykowanego programu ubezpieczeń. Dzięki takim kanałom mamy możliwość dokładniejszej wyceny składki i podejmowania działań prewencyjnych. Mogą one nawet być wykorzystywane w procesie likwidacji ewentualnych szkód. Coraz częściej wykorzystywane są w tym celu nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy telematyka.

Korzyści z programów affinity

Stosowanie programów affinity zapewnia korzyści wszystkim zainteresowanym stronom. Dzięki nim przedsiębiorstwa dodające tego rodzaju ubezpieczenia do swoich produktów mają szansę wyróżnić się na rynku i zdobyć zaufanie klientów. Ci ostatni natomiast uzyskują dostęp do atrakcyjnej cenowo składki ubezpieczenia, a także ochrony, której zakres nie zawsze jest dostępny dla klienta indywidualnego. Zadowoleni są także ubezpieczyciele, którzy zdobywają kanał dotarcia do masowego, ale niszowego użytkownika końcowego. Dzięki temu mogą pozwolić sobie na projektowanie tak atrakcyjnych cenowo i zakresowo programów ubezpieczeń.

Mamy w tym doświadczenie

Jak widzisz, programy affinity mogą sprawdzić się w wielu branżach i rodzajach działalności. Ale jak je sprawnie wdrożyć w Twojej firmie?

Możemy w tym pomóc. W Mentor S.A. mamy dedykowane Biura Produktów Masowych i Affinity. Na co dzień opracowujemy modele biznesowe oraz negocjujemy i wdrażamy programy ubezpieczeniowe kierowane do dużej liczby odbiorców. Mamy w tej kwestii wieloletnie doświadczenie i gwarantujemy rozwiązania, które już zyskały uznanie u wielu naszych Klientów.

Jeśli zastanawiasz się nad włączeniem ubezpieczeń do swojej oferty, zapraszamy do kontaktu.



Róża Błaś
roza.blas@mentor.pl, 601 611 922

Kierownik ds. programów affinity w Mentor S.A.

blisko Ciebie
Oddziały
i przedstawicielstwa

Bydgoszcz

Przedstawicielstwo Mentor S.A.
Powstańców Wielkopolskich 10
85-090 Bydgoszcz
tel: +48 52 321 48 03
tel2: 606 25 67 67
fax: +48 56 669 33 04
email: bydgoszcz@mentor.pl

Gdańsk

Oddział Mentor S.A.
Aleja Grunwaldzka 163
80-266 Gdańsk
tel: +48 887 043 188
email: gdansk@mentor.pl

Kalisz

Oddział Mentor S.A.
Al. Wolności 10/11
62-800 Kalisz
tel: +48 62 751 19 21
tel2: +48 887 042 876
email: kalisz@mentor.pl

Katowice

Oddział Mentor S.A.
Porcelanowa 19 (budynek A)
40-246 Katowice
tel: +48 32 730 22 19
tel2: +48 32 661 04 94
email: katowice@mentor.pl

Kraków

Oddział Mentor S.A.
Gertrudy 23/2
31-048 Kraków
tel: +48 12 661 90 30
tel2: +48 12 626 16 47
email: krakow@mentor.pl

Łódź

Oddział Mentor S.A.
Wólczańska 128/134
90-527 Łódź
tel: +48 42 231 56 01
tel2: +48 725 202 420
email: lodz@mentor.pl

Lublin

Przedstawicielstwo Mentor S.A.
Pana Balcera 6 lok. 105
20-631 Lublin
tel: +48 81 533 39 32
email: lublin@mentor.pl

Poznań

Oddział Mentor S.A.
Ratajczaka 32/18
61-816 Poznań
tel: +48 61 842 71 84
tel2: +48 61 843 20 06
email: poznan@mentor.pl

Rzeszów

Oddział Mentor S.A.
Kwiatkowskiego 2B/17L
35-311 Rzeszów
tel: +48 17 283 94 20
tel2: +48 17 283 94 21
fax: +48 17 283 94 22
email: rzeszow@mentor.pl

Szczecin

Oddział Mentor S.A.
Marii Konopnickiej 18/1
71-150 Szczecin
tel: +48 91 489 13 41
tel2: +48 91 432 42 07
email: szczecin@mentor.pl

Ukraina

Spółka powiązana Mentor S.A.
Gorśkoji 5a
79018 Lwów, Ukraina
tel: +38 050 370 14 83
tel2: +48 609 690 111
fax: +38 032 237 47 17
email: ukraina@mentor.pl

Warszawa I

Oddział Mentor S.A.
Bukowińska 10 lok. 98
02-703 Warszawa
tel: +48 22 654 12 50
fax: +48 22 654 12 49
email: warszawa1@mentor.pl

Warszawa II

Oddział Mentor S.A.
Cybernetyki 13a
02-677 Warszawa
tel: +48 22 506 58 70
email: warszawa2@mentor.pl

Przedstawicielstwo Mentor S.A.
Ludwiki 4 lok A
01-226 Warszawa
tel: +48 22 627 37 65
tel2: +48 22 627 37 66
email: jkuziemska@kuziemscy.pl

Wrocław

Oddział Mentor S.A.
Krzycka 15a/9
53-019 Wrocław
tel: +48 609 611 352
tel2: +48 71 343 12 21
fax: +48 71 342 43 61
email: wroclaw@mentor.pl

Zielona Góra

Oddział Mentor S.A.
Jedności 87/8
65-018 Zielona Góra
tel: +48 887 042 875
email: zielona.gora@mentor.pl
Centrala

Toruń

Mentor S.A.
Szosa Chełmińska 177-181
87-100 Toruń
tel: +48 56 669 33 00
fax: +48 56 669 33 04
email: mentor@mentor.pl

spotkajmy się
Biuro Handlowe

Jeśli uznacie Państwo, że warto poświęcić 60 minut na rozmowę z brokerem ubezpieczeniowym na temat realizacji kompleksowego programu ubezpieczeniowego w Państwa firmie, prosimy o kontakt telefoniczny lub email.

Katarzyna Bojakowska

Katarzyna Bojakowska
Koordynator Biura Handlowego

tel. +48 56 669 32 37
e-mail: katarzyna.bojakowska@mentor.pl
Emil Kaszlewicz

Emil Kaszlewicz
Specjalista ds. Sprzedaży

tel. +48 56 669 32 34
kom. +48 601 450 070
e-mail: emil.kaszlewicz@mentor.pl
Julia Olszewska

Julia Olszewska
Specjalista ds. Sprzedaży

tel. +48 56 669 32 19
kom. +48 607 740 421
e-mail: julia.olszewska@mentor.pl
Jakub Sarnowski

Jakub Sarnowski
Specjalista ds. Sprzedaży

tel. +48 56 669 32 33
kom. +48 603 610 594
e-mail: jakub.sarnowski@mentor.pl